img_0109

KCV:s Förbönstjänst

Församlingens själavård vill vara en resurs, för livets alla skeenden. Här erbjuds möjlighet till personliga samtal, en stund av bön och omsorg. Vi brinner för att människor skall få sin tillvaro förvandlad och ställer oss till förfogande för den medmänniska som upplever behov av samtal och förbön. Vårt arbete riktar sig till såväl ande, kropp som själ, det vill säga hela individens välbefinnande.

Vid speciella tillfällen får du möjlighet att öppna ditt hjärta, höra andras erfarenheter och ta del av undervisning. Helandedagar arrangeras någon lördag per termin.
>Här kan du läsa mer om vad som händer på en helandedag

Vi erbjuder personliga förbönssamtal, där vi avsätter en god stund vid varje tillfälle.

Det går bra att maila oss i Själavårdsteamet. Vi som svarar har gått utbildning i Biblisk själavård, och har flera års erfarenhet av att arbeta med människor. Vi tillämpar tystnadsplikt

 

Vi ber i tro på att det finns bönesvar, helande  och upprättelse i Jesu verk på korset.

Vi som arbetar med själavård i KCV är måna om att all själavård skall ha sin grund i bibelordet. Vi praktiserar det vi kallar för Biblisk Själavård. Det har som kännetecken att Jesus är i centrum och att människor kan finna hjälpen i bibeln.

1. JESUS ÄR I CENTRUM inte som metod, utan som en levande person. I kärleksrelationen med honom ges hjälpen i förbön, bearbetning eller rådgivning på bibelns grund. Vi hämtar vår inspiration från Jesus när det gäller människosyn och tillvägagångssätt.
2. FÖRSONINGENS VERKLIGHET LIGGER TILL GRUND där vi tror att evangelium är en kraft till frälsning och att både förlåtelse, befrielse, helande och upprättelse är gåvor Gud ger av nåd till människor på grund av Jesus död och uppståndelse.
3. DEN HELIGE ANDE är vår hjälpare och de nio nådegåvorna är verksam i själavården och förbönstjänsten.
4. GUDS ORD OCH LÖFTEN är en säker grund att stå på, och Gud kan genom sin Ande leda varje människa till Ordet för att få hjälp genom hans ljus och sanning.

Ibland har vi möten där vi praktiserar FLÖDESBÖN. Det är en bön där förebedjaren målar upp Jesu egna ord till läkedom. Tröst, förlåtelse, befrielse och upprättelse. Ofta sker betjäningen i grupp där många betjänas samtidigt.

Läs mer

GENOM FLÖDESBÖNEN:

*Proklamerar man löftesord som Gud gett oss genom sin son Jesus.
*Förmedlas Guds ord till den hjälpsökande. Profetians gåva gör ordet personligt och levande.
*Beskriver bibelord, ledda av den Helige Ande.

I Flödesbönen kan Gud betjäna många samtidigt och ändå blir det personligt, varmt och djupt.
Man formulerar Guds tankar och vilja in i människors liv.
Det som händer under Flödesbön är:

*Deltagarna öppnar sina hjärtan för Jesus
*Det blir lättare att ge det som är svårt till Jesus
*Ordet får liv och blir verksamt för den hjälpsökande
*Jesus kan beröra personligt, han får tid att uppenbara sig
*Fruktan drivs undan
*Synd kan bekännas utan fördömelse
*Det blir lättare att ta emot det goda som Jesus redan gett oss som arv.
Under dem senaste 2 åren har vi haft förböns och helande kvällar ett par gånger under varje termin.

Vittnesbörd ifrån Helandedagar och kvällar:


”Jag fick uppleva ett Fantastiskt ingripande på Helandedagen. Jag blev Frälst för andra gången i mitt liv.
Jag hade stängt dörren halvvägs till Gud,och dörren till kristna människor helt. Men nu upplevde jag början till att äntligen bli Hel efter alla dessa år med många trauman på mitt ”livs resa”
Jag fick ett sant och äkta möte med Jesusdär och då. Också att kunna lita på äkta kärlek från sanna kristna människor.
Jag känner att nu har jag ”hittat hem” efter alla dessa år.
Helandet fortsätter varje minut,varje dag,och Gud leder mig på ett fantastiskt sätt steg för steg.
Så Tack för en underbar Helandedag.”
Anna Karin Kristiansen

”Att vara med på en Helandedag är fantastisk!
Upplevde det som att bada i Nåd och Frid.
Fick vara med om ett Helandeunder.
Efter många års lidande av panikattacker/panikångest ihop med bilkörning är jag fullständig Fri!”
Tacksam Deltagare <3

”Tack för en underbar läkande dag, med fantastisk undervisning..
Upplevde Läkande till And Själ och Kropp, samt en underbar Frid.”
Christina Malmborg.

”Vill bara berätta att på Helandedagen hade jag ont i nacken hela förmiddagen. Men på eftermiddagen när det i Flödesbönen bads ut om helande för nackar,  så försvann värken helt, och sedan dess så har jag varit bra i nacken.”
Med vänlig hälsning Deltagare

”Jag har sedan barnsben haft svårt att sitta på en stol med rak rygg. p.gr. av en muskelsvaghet i bröst och ryggraden.
Under en Förböns och Helandekväll hände något fantastiskt redan under den första bönen .Helt plötsligt kände jag som om något drar upp min kropp i rakt läge, helt utan smärta eller kraftansträngning.Tänkte att detta är nog bara ”tillfälligt” men så var det inte.Detta har hållit i sig sedan dess.Jag kan bli trött i ryggen om jag sitter långa stunder i sträck,, men har upptäckt att det räcker om jag blunder och börjar be, då kommer samma kraft och styrka tillbaka,och smärtan försvinner.Tack store Gud att du gör under.!”
Deltagare

Har du frågor? Maila direkt Själavårdsteam